Volg ons via Twitter

BLIJF!

Hoe blijf je in contact als kanker een rol speelt

Recensies door professionals

10 personen die aangeven dat zij vooral en altijd mens zijn en niet patiënt. Daar vind ik ook hun kracht in terug: hun menszijn. Deze portretten kunnen mensen helpen die getroffen worden door kanker en mensen die er mee te maken krijgen. Een boek waarin er een echte ontmoeting met de patiënt plaatsvindt. Echt contact dat is gebaseerd op luisteren naar de ander; de ander willen zien in zijn of haar menszijn met deze ziekte. Joia, je hebt een boek geschreven dat vraagt om een vervolg! Corine Jansen, Core Member Raboud Reshape & Innovation Center, speakerliaison TEDxMaastricht and Communitymanager AYA4

De ervaringsverhalen van Renske, Robert, Janny, Dick, Sheila, Ruben, Stoffer, Tineke, Nick en Margrit in het boek Blijf! geven aan hoe zij met de ziekte kanker zijn omgegaan en hoe zij hun omgeving hebben meegemaakt en soms gemist. Wat Joia mooi inzichtelijk heeft gemaakt (goed aangevoeld) is dat anderen vaak niet weten hoe ze in contact kunnen blijven met mensen met kanker. Deze beschrijvingen (en met name ook de tips) zijn praktische handvatten voor iedereen, die met kanker te maken krijgt en met name ook voor iedereen die als professioneel (Tinkerbell) patiëntencoach willen werken. Je bewust zijn van de hele mens, waarvan ziek zijn een groot deel opslokt, maar niet alles. Het sluit naadloos aan bij de essentie van onze training: vraag het de patiënt. (titel had ook kunnen zijn: “vraag het gewoon…”). Heldere communicatie (hoe doe je dat?), geen angst of vooroordelen (“ze zullen wel denken….”), maar oprecht luisteren naar wat de ander nodig heeft (en misschien niet altijd zegt..). Ik word er blij van als mijn ogen steeds verder open gaan en zie dat ik niet alles zelf hoef te weten.
Irèn Alders, St. Tinkerbell Patiëntencoach, patiëntencoach en coördinator.  http://www.stichtingtinkerbell.nl

''Joia, wat een prachtig boek heb je geschreven. Ik heb het met veel plezier gelezen tijdens mijn vakantie en er veel ervaringen mee opgedaan! Een echte aanrader voor iedereen die bewust in het leven wil staan!" Liefs, Asja Tsachigova ex-kankerpatiente en nu auteur en coach gezonde voeding. http://www.delevensstijl.nl

'Mooi… Ik vind het prachtig, hoe je de lezers met je aanwijzingen voor het lezen van het boek een ervaring aanbiedt, die al transformerend kan zijn, alleen maar door te lezen. Wauw!' Marc Padberg, personal & team leadership coach, voormalig director Parnassia Bravo groep.

'Wat zullen jullie blij zijn. Jullie ei gelegd. Ik heb genoten van het verhaal van Sheila. Als kanker iets doet is het voor mij in ieder geval 2 dingen: 1 Zoals Marco Borsato zegt in zijn: “als er nooit meer een morgen zal zijn”. DE SCHAAMTE VOORBIJ. En ten 2e de openheid in de verhalen kunnen andere inspireren en beweging brengen in het leven van jezelf en anderen. Daar zijn jullie in geslaagd. Mijn complimenten en heel veel succes.  Liefs Lily Nieuwenhuizen, www.adamas-inloophuis.nl door kanker bewust leven

'Voor mij is kanker een manifest rood lampje op het interne dashbord dat heel veel losmaakt m.b.t. 'de brug' tussen de innerlijke, (mentale, emotionele & spirituele) en de uiterlijke (fysieke, manifeste) wereld. Blijf! maakt van dit rode lampje een inner-power button die je kunt aanzetten als kanker een rol speelt.'  Robert Benninga, personal coach, schrijver & trainer. http://www.robertbenninga.com